Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
E-booki
(8)
Autor
Sroga Adam
(2)
Daszczyński Michał
(1)
Kowszun Ewa
(1)
Kozyra Marta
(1)
Kozłowska Małgorzata
(1)
Krywko Elżbieta
(1)
Maliszewska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
8 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Od 1 stycznia 2022 r. zmieniły się zasady ustalania podstawy wymiaru składki zdrowotnej dla osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą. Sposób ustalania podstawy wymiaru składki zdrowotnej przez te osoby zależy od rodzaju prowadzonej działalności i formy opodatkowania. Ponadto na część płatników składek nałożony został obowiązek rocznego rozliczenia składki zdrowotnej. Po raz pierwszy takiego rozliczenia należy dokonać za rok 2022 w miesięcznych dokumentach rozliczeniowych za kwiecień 2023 r. składanych w terminie do 22 maja 2023 r. W poradniku w praktyczny sposób wyjaśniono, jak dokonać rozliczenia rocznego składki zdrowotnej za rok 2022. Wyjaśniono w nim m.in.: ? jak obliczyć podstawę wymiaru składki zdrowotnej – w zależności od rodzaju prowadzonej działalności i formy opodatkowania, ? kto może ustalić składkę zdrowotną w uproszczony sposób, ? jak rozliczyć roczną podstawę wymiaru i składkę zdrowotną w przypadku zmiany formy opodatkowania w trakcie roku, ? jakie są zasady zwrotu nadpłaconej składki zdrowotnej. Dzięki przykładom i praktycznym wskazówkom zawartym w poradniku sporządzenie po raz pierwszy rozliczenia składki zdrowotnej stanie się łatwiejsze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
"Poradnik „Roczny okres rozliczeniowy – wprowadzanie, stosowanie i zasady rozliczania” pozwoli zaoszczędzić na płaceniu za godziny nadliczbowe pracodawcom, którzy mają zróżnicowane zapotrzebowanie na pracę pracowników w poszczególnych częściach roku. Takie możliwości stwarza bowiem wprowadzenie rocznego okresu rozliczeniowego czasu pracy. Publikacja przedstawia krok po kroku zasady wprowadzania 12-miesięcznego okresu rozliczeniowego czasu pracy. Z poradnika Czytelnicy mogą dowiedzieć się m.in.: • kto może wprowadzić 12-miesięczny okres rozliczeniowy czasu pracy, • jak planować pracę w 12-miesięcznym okresie rozliczeniowym czasu pracy, • jak tworzyć harmonogramy pracy w rocznym okresie rozliczeniowym czasu pracy, • jak wypłacać wynagrodzenie i rekompensować pracę nadliczbową w 12-miesięcznym okresie rozliczeniowym czasu pracy. Publikacja zawiera liczne przykłady i zestawienia tabelaryczne "
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka w praktyczny sposób pokazuje, jak zmiany wprowadzone od 1 stycznia 2021 r. wpłynęły na praktykę podmiotów biorących udział w procesie zamówień publicznych. Autorka – praktyk z wieloletnim doświadczeniem – wyjaśnia na przykładach, jak sprawnie, szybko i co najmniej bezbłędnie przeprowadzić cały proces zamówienia: od sporządzenia analizy zapotrzebowania, przez przygotowanie prawidłowej dokumentacji przetargowej, ogłoszenie przetargu, jego rozstrzygnięcie, aż po postępowanie odwoławcze. W książce Czytelnik znajdzie m.in.: przykład dokładnej analizy zapotrzebowania zamawiającego, sposób umieszczania ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – krok po kroku, formę planu postępowania, wyjaśnienie, jak sporządzić regulamin przeprowadzenia wstępnych konsultacji rynkowych, wskazówki, jak prawidłowo określić datę rozpoczęcia i rozstrzygnięcia przetargu, przykład pełnej dokumentacji przetargowej, tryby, w jakich można prowadzić zamówienia publiczne, nowe wyższe limity, dla których stosuje się poszczególne tryby zamówień, wyjaśnienie, jak kształtuje się wielkość wadium, wzór i tryb odwołania od wyniku przetargu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W dobie obecnych nieustannych zmian przepisów podatkowych oraz nowych obowiązków, jakie ciążą na podatnikach, zarządzanie biurem rachunkowym staje się coraz trudniejsze. Dodatkowo postępująca cyfryzacja usług księgowych sprawia, że przed księgowymi i właścicielami biur stawiane są kolejne wyzwania. Aby zapewnić wysoką jakość usług, niezbędne jest odpowiednie zarządzanie firmą, jak również swoimi obowiązkami. Im lepiej zorganizowana jest praca biura rachunkowego, tym wyższe osiąga ono oceny w oczach klientów i pracowników. Publikacja w bardzo praktyczny i czytelny sposób opisuje zasady organizacji pracy biura rachunkowego. Czytelnik dowie się z niej m.in.: ? Czym się kierować przy wyborze oprogramowania księgowego ? Jak budować strategię cenową i ustalać ceny za usługi ? Jak sprawnie przygotować warunki współpracy i negocjować oferty ? Jak efektywnie reagować na potrzeby klienta ? W jaki sposób ustalać wynagrodzenie dla księgowych ? Jak zbudować dobry zespół pracowników ? Jakie stosować procedury i instrukcje Całość jest poparta przykładami i licznymi instrukcjami. ATUTY PUBLIKACJI: Prosty język, kompleksowość, wielość przykładów, praktyczne ujęcie zagadnień
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Spisanie testamentu nie wystarczy, aby cały majątek spadkodawcy trafił do wskazanej w nim osoby. Aby skutecznie przekazać spadek w drodze testamentu, trzeba uwzględnić prawo do zachowku przysługujące najbliższym członkom rodziny testatora. Z publikacji „Zachowek” dowiesz się: ● komu zachowek przysługuje, ● jak obliczyć wysokość zachowku, ● kiedy i jak można pozbawić prawa do zachowku – czyli jak działa wydziedziczenie. Wyjaśnienia są poparte praktycznymi przykładami, w tym wzorem testamentu z wydziedziczeniem "
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Czytelnik dowie się z książki: ¦ kiedy mamy do czynienia z grupą spółek, ¦ czym jest „wiążące polecenie” spółki dominującej, ¦ czy rada spółki nadzorczej może żądać dokumentów od spółki zależnej, ¦ kiedy może nastąpić przymusowy wykup akcji lub udziałów wspólników, ¦ czego może żądać rada nadzorcza przed wyrażeniem zgody na zawarcie transakcji, ¦ jak rozumieć uzasadniony interes spółki. Publikacja „Kodeks spółek handlowych z komentarzem do zmian ” to nie tylko komentarz eksperta do zmian wchodzących w życie 13 października 2022 r. i 10 listopada 2023 r., lecz także ujednolicony tekst ustawy – Kodeks spółek handlowych wraz z wyróżnieniem konkretnych przepisów i wskazaniem dat, od kiedy zmienione przepisy mają zastosowanie. Tekst został wzbogacony licznymi przykładami, które łatwiej pozwolą zrozumieć konsekwencje zmian przepisów. To przystępne opracowanie, napisane zrozumiałym językiem, pomoże w pracy zarówno prawnikom, jak i osobom niebędącym prawnikami zasiadającym w zarządach i radach nadzorczych spółek. ATUTY PUBLIKACJI: Kompleksowość, prosty język, praktyczne przykłady, zwięzłość.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
W publikacji szczegółowo omówiono obowiązki, jakie ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML) nakłada na instytucje obowiązane, którymi są m.in. firmy świadczące usługi w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz doradcy podatkowi i biegli rewidenci. Uwzględniono przy tym zmiany wprowadzone do tej ustawy w 2021 r., znacznie rozszerzające zakres jej stosowania. Zmiany te dotyczą m.in.: • zakresu obowiązkowego stosowania środków bezpieczeństwa finansowego, • obowiązkowego stosowania przez instytucje obowiązane wzmożonych środków bezpieczeństwa finansowego, • ochrony pracowników lub współpracowników instytucji obowiązanej anonimowo zgłaszających naruszenia przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, • zakresu krajowej oceny ryzyka, • czynów, za które biuru rachunkowemu mogą być wymierzone kary administracyjne, • rozszerzenia katalogu instytucji obowiązanych do stosowania ustawy, • prowadzenia Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, • udostępniania innym podmiotom informacji posiadanych przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej, • współpracy właściwych polskich organów z właściwymi organami innych państw UE, • działalności regulowanej na rzecz spółek lub trustów oraz działalności w zakresie walut wirtualnych, • zmiany niektórych definicji (m.in. państwa członkowskiego, beneficjenta rzeczywistego oraz osób zajmujących eksponowane stanowiska polityczne). Publikacja uwzględnia ponadto zmiany, które: • wprowadziły możliwość elektronicznego doręczenia instytucji obowiązanej protokołu kontroli i wystąpienia pokontrolnego, • dodały notariuszy prowadzących rejestry akcjonariuszy prostych spółek akcyjnych do katalogu instytucji obowiązanych, • dodały proste spółki akcyjne do katalogu podmiotów zobowiązanych do zgłaszania informacji o beneficjentach rzeczywistych, • przyznały dodatkowe uprawnienia prokuratorowi związane ze wstrzymywaniem transakcji lub blokadą rachunku. Opracowanie zawiera dodatkowo praktyczne wzory dokumentów, które mogą być przez biuro rachunkowe wprost wykorzystane w celu prawidłowego wykonywania obowiązków nałożonych przez ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML). Są to: • wzór oceny ryzyka prania pieniędzy w biurze rachunkowym, • wzór oświadczenia klienta dotyczącego zajmowania eksponowanego stanowiska politycznego, • wzór wewnętrznej procedury w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, • wzór wewnętrznej procedury anonimowego zgłaszania naruszeń przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, • wzór zawiadomienia Generalnego Inspektora Informacji Finansowej o planowanej transakcji, • wzór zawiadomienia Generalnego Inspektora Informacji Finansowej o okolicznościach mogących wskazywać na podejrzenie popełnienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, • wzór formularza identyfikacyjnego instytucji obowiązanej. Uzupełnieniem poradnika jest ujednolicony tekst ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML), uwzględniający najnowsze zmiany, które weszły w życie w 2022 r.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Podmioty zatrudniające poszukują rozwiązań, które pozwolą im przetrwać w trudniejszej biznesowo rzeczywistości. Przedsiębiorcy powinni rozważyć istniejące możliwości obniżenia wydatków związanych z zatrudnieniem. Zanim zdecydują się na działania restrukturyzacyjne dotyczące kosztów zatrudnienia, muszą ocenić, w jakim stopniu pomogą one przetrwać ich firmie w trudnych czasach. Optymalizowaniu kosztów zatrudnienia towarzyszy przede wszystkim wybór najkorzystniejszej formy współpracy lub jej zmiana. Zwykle bierze się wówczas pod uwagę zatrudnianie na podstawie umów cywilnoprawnych – zlecenia i o dzieło. Może to być jednak również czasowe ograniczenie uprawnień osób już zatrudnionych (m.in. przez zawieszenie przepisów wewnątrzzakładowych) bądź korzystanie z pracowników obcych (najczęściej w ramach pracy tymczasowej lub outsourcingu). W odniesieniu do osób zarządzających lub kierujących zakładem pracy rozwiązaniem alternatywnym wobec zatrudnienia w ramach stosunku pracy może być kontrakt menedżerski, np. w formie umowy cywilnoprawnej w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez te osoby lub poza tą działalnością. Innym sposobem na ograniczenie kosztów zatrudnienia jest korzystanie z pracy wykonywanej przez przedsiębiorców – tj. osoby prowadzące jednoosobową pozarolniczą działalność gospodarczą – na podstawie umowy o świadczenie usług (do której mają zastosowanie przepisy dotyczące zlecenia). Książka to praktyczny poradnik, odpowiadający m.in. na pytania: ? Kiedy można zawiesić przepisy wewnątrzzakładowe? ? Jakie korzyści daje pracodawcom zatrudnianie pracowników tymczasowych? ? Jak zmienić pracownikom warunki wynagrodzenia? ? Jakie oszczędności wynikają z zatrudniania na umowy cywilnoprawne? ? Na czym polega outsourcing pracowniczy? To przystępne opracowanie jest merytorycznym wsparciem dla specjalistów ds. kadr i płac. Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej